Mercedes-Benz’in karı düştü

Alman otomotiv üreticisi Mercedes-Benz’in karı, üçüncü çeyrekte Çin’deki zayıf lüks araba satışları nedeniyle azaldı. Mercedes-Benz, yılın üçüncü çeyreğine ait en son finansal sonuçlarını duyurdu.

Şirketin temmuz-eylül periyodunda düzeltilmiş faaliyet karı (FAVÖK), geçen yılın tıpkı periyoduna kıyasla yüzde 48 azalarak 2 milyar 517 milyon avroya geriledi. Şirketin net karı ise yüzde 53,8 düşüşle 1 milyar 719 milyon avroya indi.

Söz konusu periyotta satışlar yüzde 6,7 azalarak 34,52 milyar avroya geriledi. Şirketin açıklamasında ana binek araba işindeki karlılığın, daha düşük fiyatlandırma ve daha yüksek marjlı arabaların daha düşük satışları nedeniyle daha zayıf olduğuna işaret edilerek, “Mercedes-Benz Group, eser geçişlerine, şiddetli pazar ortamına ve bilhassa Çin’deki çetin rekabete karşın üçüncü çeyrekte güçlü satışlar elde etti.” tabiri yer aldı.

Mercedes-Benz Group AG Mali İşler Yöneticisi (CF0) Harald Wilhelm de 3. çeyrek finansal sonuçlarının gayelerini karşılamadığını belirterek, maliyetlere ve verimliliğe daha da fazla odaklanacaklarını kaydetti.

Alman üreticinin araç teslimatları, üçüncü çeyrekte geçen yılın tıpkı çeyreğine nazaran yüzde 1,4 düşerek 503 bin 573 adede geriledi. Teslimatlar, yılın ocak-eylül periyodunda geçen yılın tıpkı devrine nazaran yüzde 4,3 düşüşle 1 milyon 463 bin 263 adede indi.

Mercedes payları, haberin akabinde Alman borsasında sabah saatlerinde yüzde 3’ten fazla paha kaybederek 57 avronun altına geriledi.

Alman üreticiler, Çin’de fiyat indirmek zorunda kalacak

Alman araba üreticileri, enflasyonist baskılar, yüksek güç ve iş gücü maliyetleri, Avrupa’daki yavaş ekonomik büyüme ve Çinli araba üreticilerinin yanı sıra Tesla’nın rekabetiyle karşı karşıya.

Ülkenin önde gelen araba üreticilerinden Volkswagen’in, 2 Eylül’de tasarruf ve maliyet azaltma tedbirlerinin kesimi olarak birinci kere Almanya’da fabrika kapatabileceği konusunda ikazda bulunması, bölümde yaşanan problemleri gözler önüne sermişti.

Son yıllarda Asya ve Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli arabalarda Çinli üreticilerin hissesi süratle artıyor.

Çin’de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli arabaların satışları rakiplerini geride bırakıyor.

Çin’de BYD, SAIC ve Geely üzere markalar ile Tesla ve farklı Avrupalı şirketlerin araçlarının üretimi yapılıyor.

Dünyanın en büyük araba pazarı Çin, Mercedes için her üç arabadan birini sattığı için kıymetli. Alman üreticiler için büyüme garantörü olan ülkede yerli araba üreticileri rekabeti artırırken ekonomik büyüme de yavaşlıyor.

Pekin’deki hükümet, ekonomik teşvik paketiyle ekonomiyi canlandırmaya çalışırken analistler, bunun Alman araba üreticilerini problemden kurtaracak kadar güçlü olmayacağını belirtiyor.

Analistler, Çinli şirketlerle rekabet için Alman lüks araba üreticileri Mercedes, BMW ve Audi’nin fiyatlarını düşürmek zorunda olduklarını ve pazarda Çinli rakipleriyle giderek daha fazla gayret etmek zorunda kalacaklarını lisana getiriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir