Şarj bağlı elektrik tüketimi beklentileri aştı

Türkiye’de elektrikli araç kullanımı ve şarj altyapısındaki çalışmaların sürat kazandığı haziran ve temmuz aylarında, şarj ağı işletmeci lisansı sahibi şirketler tarafından işletilen istasyonlardaki yoğunluk dikkati çekti.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’ndan (EPDK) aldığı bilgiye nazaran, haziranda 20 bin 65 şarj soketinde 459 bin 579 saate karşılık gelen 579 bin 743 şarj süreci gerçekleştirildi. Bu periyotta şarj hizmetine bağlı elektrik tüketimi yaklaşık 21 bin 350 megavatsaat olarak hesaplandı.

Temmuzda ise 21 bin 529 elektrikli şarj soketinde 557 bin 772 saate karşılık gelen 686 bin 279 şarj süreci kaydedildi, 26 bin 655 megavatsaat elektrik tüketimi gerçekleştirildi.

Böylece, şarj süreci sayısında yüzde 18,4, şarj hizmetine bağlı elektrik tüketiminde ise yaklaşık yüzde 25 artış kaydedildi.

YEŞİL ŞARJ NOKTALARININ SAYISI 8 BİNİ AŞTI

Ocak 2023’te 3 bin 81 olan şarj soket sayısı yeni yatırımlarla bu yılın başında 12 bin 84’e, son bilgilere nazaran ise 21 bin 529’a yükseldi.

Türkiye genelindeki şarj noktalarının 7 bin 722’si süratli (DC), 13 bin 807’si yavaş (AC) nitelikte bulunuyor.

Araçlara temin edilen elektrik gücünün tamamının yenilenebilir güç kaynakları ile üretildiğini gösteren YEK-G evraklı yeşil şarj istasyonları içinde bulunan şarj soket sayısı ise 8 bin 813 oldu.

Öte yandan, Türkiye’de şarj hizmeti sunulan tüm şarj istasyonlarının coğrafik pozisyonları, şarj ünitesi ve soket sayıları, tipleri ve güçleri, ödeme formülleri, müsaitlik durumları ve şarj hizmeti fiyatları EPDK tarafından geliştirilen “Şarj@TR” taşınabilir uygulaması üzerinden anlık olarak görülebiliyor.

Elektrikli araç pazarında yaşanan gelişmeye paralel olarak Türkiye’de şarj ağının coğrafik kapsayıcılığının genişlemesiyle şarj ağı altyapısında güçlü ve istikrarlı bir büyümenin sağlanması EPDK’nin önde gelen gayeleri ortasında yer alıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir