YouTube, “geç” butonunu birinci beş saniye içinde gizleyen yeni bir test uygulaması başlattı.
Bu mühlet dolmadan evvel buton,
gri bir dikdörtgen art planın ardında saklanıyor
ve fakat makul bir vakit geçtikten sonra etkin hale geliyor. Bu özellik, şu anda
YouTube
‘un taşınabilir uygulamalarında test ediliyor ve ilerleyen periyotta platformun genelinde uygulanması bekleniyor.
Ücretsiz kullanıcılar için kaçınılmaz reklamlar
Hâlihazırda YouTube, fiyatsız hesaplar için iki çeşit reklam gösteriyor. Bunlardan biri, büsbütün izlenmesi gereken “geçilemez” reklamlar, oburu ise beş saniye sonra geçilebilen reklamlar.
Ancak yeni özellik, geçilebilen
reklamların müddetini uzatarak kullanıcıların daha fazla reklam izlemesini mecburî hale getirecek
. Bu durum,
YouTube Premium abonelerini etkilemeyecek
.
YouTube’un reklam stratejisi
YouTube, gelirinin büyük bir kısmını reklamlar üzerinden elde ediyor. Şirket, fiyatsız kullanıcıların reklamları izlemesinin kullanım kaidelerinin bir modülü olduğunu vurguluyor.
Aynı vakitte reklam engelleyicilere karşı da sıkı tedbirler almaya başlayan YouTube, kullanıcıları reklamsız bir tecrübe için Premium üyeliğe yönlendirmeye çalışıyor. YouTube’un yakın vakitte geliştirdiği yapay zekâ takviyeli bir araç, yatay formatta olan reklamları dikey formata dönüştürerek
YouTube Shorts
‘ta da kullanılmasına imkan tanıyor.
Bu, YouTube’un
TikTok
gibisi kısa görüntü platformunda reklam çeşitliliğini artırmayı hedefliyor.
YouTube’un fiyatsız kullanıcıları için reklam tecrübesini genişletmesi, bilhassa reklam geç butonunun gizlenmesi üzere ataklarla daha çok reklam izlemeyi mecburî hale getirecek.